سفارش تبلیغ
صبا ویژن
fileforoosh1
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 76618
کل یادداشتها ها : 136

نوشته شده در تاریخ 96/8/21 ساعت 1:6 ع توسط فرامرز


دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 30
حجم فایل 49 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

حسابرسی

تعریف: حسابرسی یعنی بازرسی جستجو گرانه مدارک حسابداری و سایر شواهد زیر بنای صورت‌های مالی. حسابرسان از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل داخلی و بازرسی مدارک، مشاهده دارایی‌ها، پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجرای سایر روش‌های رسیدگی، شواهد لازم را برای تعیین این که صورت‌های مالی، تصویری مطلوب و به نسبت کامل از وضعیت مالی شرکت و فعالیت‌های آن در طول دوره مورد رسیدگی ارائه می‌کند یا خیر، گردآوری می‌کنند.

یا اینکه حسابرسی فرایندی است منظم و با قاعده جهت جمع‌آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی، به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین‌شده و گزارش به افراد ذینفع.

"حسابرسیبهعنوانحرفه‌ای مستقل و یکی از مکانیزم‌های کلیدی حاکمیت شرکتی،وظیفهخطیریدرجهتاعتباردهیگزارش‌هایمالیبرایجامعهاستفاده‌کنندگاناطلاعاتمالی، برعهدهدارد.اطلاعاتمالیحسابرسی‌ شدهابزاری برایکاهشمخاطرهسرمایه‌گذاری‌ها،بهبودکیفیت تصمیم‌گیریدرونسازمانیوبرونسازمانی،افزایش سطحبازدهناشیازداد و ستداوراقبهاداروبهبود ساختارسبدسرمایه‌گذاریافرادوگروه‌هایمختلف است. فرضاولیهمکانیزمحاکمیتشرکتیوفرآیند حسابرسی،ایناستکههدفواحدتجاری،حفظمنافع سهامدارانمی‌باشد". [21].

حسابرسیمحصولفرآیندسرمایه‌داریاست.هرچقدرنظامسرمایه‌داریپیچیده‌ترو فراگیرترشده،حیطه‌یخدماتحسابرسی گسترده‌تر و تقاضا برای حسابرسی افزیش یافته است. پس می‌توان نتیجه گرفت که؛ حسابرسی رشدو توسعه‌یخودرا در گرو پیشرفتوتوسعه‌ینظامسرمایه‌داری می‌داند. [50]. با این حال "فن و وانگ[1] (2005) بیان داشته‌اند که حتی در بازارهای در حال توسعه نیز، حسابرسان مستقل از جایگاه ویژه‌ای در ساختار حاکمیت شرکتی برخوردارند و نقش حساسی را در ارتقای کیفیت گزارشگری مالی ایفا می‌کنند. بر اساس قانون ساربینزاکسلی (2002)، حسابرسان نه تنها در زمینه قابل قبول بودن؛ بلکه در مورد کیفیت صورت‌های مالی ارائه شده نیز باید آماده مذاکره با کمیته حسابرسی باشند". [10]. همچنین به دنبال فرایند خصوصی‌سازی و پراکندگی مالکیت و در نتیجه افزایش هزینه‌های نمایندگی ناشی از پراکندگی مالکیت و عدم توانایی سهامداران خرد در نظارت بر مدیریت، تقاضا برای حسابرسی به عنوان مکانیزم نظارت بر مدیریت، افزایش یافته است. [50].


[1]Fan and wong

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ